søndag 27. mai 2012

Prinsesse vil ikke

Har strikka ei lita prinsessekrone til min kjære snart fireåring, ja det e litt kjedelig å strikke i tykkt ullgarn når det bynne å bikke mot sommer, men det gjør altså eg... Saken er at det er varmt med lue som skal knyttes under hake når det er barnehagetid, og derfor sørget mamma å få strikket en krone slik at vi kan unngå ørebetennelse i umiddelbar fremtid. vi har nemlig tilbringt helga med ørebetennelse og en veldig lei seg liten mammajente <3

Planen er at krona skal pyntes med perler, slik at den blir skikkelig delikat, forhåpentligvis. Tenkte kansje at det litt senere kommer et bilde av den stolte prinsessa når krona er helt ferdig. Jeg har strikket i fritidsgarn med veksling mellom 20 og 25 masker. Det rakk akkurat med et nøste til min prinsesse, men det er nok lurt å ha to på lager. Skal jeg strikke den flere ganger vil jeg nok veksle mellom 15 og 25 masker, slik at taggene på krona blir dypere. Det er gøy med småstrikk og denne oppskriften er fra eget hode :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar