fredag 25. mai 2012

Timing er vanskelig..

..sier jeg som i fjord på denne tiden, nærmere bestemt 5 mai fikk en sønn, og 6 mai tok eksamen i GLSM. Lite visste jeg da at det kom til å bli minst like vanskelig å ta eksamen i år som det var i fjor. I dag sitter jeg å skal gjøre ferdig min norskeksamen, med tre tekster pluss et arbeidsnotat. To av dem er heldigvis ferdige slik at jeg unnet meg en liten strikke/skrivepause, men siden jeg er veldig lite glad i å strikke vrangt, ble det skrivepause for fullt. :)

Jeg liker å lære, og liker å finne ut av nye ting, men akkurat stresslesning før eksamen er ikke min spesialitet. Eksamen er på onsdag, og min kjære mann er verdens beste timer.. Han har nemlig vært borte på rekefiske siden søndagskveld. Det betyr at jeg skal lese til eksamen med to små + alt annet som hus og hjem fører med seg. Det resulterer i at i dag er minstemann hos bestemor, huset er fullt av klesstativ med ubrettetde klær I STUA og storesøster er i barnehagen. I tillegg skal min mann bort i morgen-lørdag, og hele søndag går med til konfirmasjon i nordreisa.. sukk..

Og i eksamenstiden har jeg en tendens til å bli irritabel og sur, men i år(alene med to barn) har jeg vært nødt til å holde meg i nakken. Helt til i går, Sara fikk litt ufortjent småkjefting, og på grunn av dårlig samvittighet måtte mor be pent om unskyldning. Heldigvis ble unskyldningen godtatt, men mamma fikk enda dårligere samvittighet når prinsessa sier en time senere at pappa aldri er hjemme.

Nå er det nynorsk-oppgaven som står for tur, så jeg må bare ta meg i nakken å sette i gang, men først må jeg strikke ferdig omgangen med vrangmasker :) PS. hals i glattstrikk er ikke gøy...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar