søndag 20. mai 2012

Små lapper

I eksamenstid er det vel en kjent sak at alt er mer intressant enn akkurat å lese til eksamen. Det vil si at i dag skal eksamensmappa leveres i matematikk og jeg klarer ikke mer.. Jeg kan jo trossalt jobbe to uker til og kick ass på muntlig eksamen den 30 mai.

Det må litt avveksling til for å få til en god eksamensmappe, og et dukketeppe til innflyttingsgave i lekestua er ikke galt. Egentlig var det ment som barselsgave, men det ble så lite at jeg bestemte meg for å glede min lille prinsesse. Dette har egentlig vert litt ventestrikk over en lengre periode, hvor jeg har tatt lappene frem og strikket litt foran tven når alt annet har vært uintressant.

Jeg har strikket  3*4 lapper med 30 masker av et tynnt ullgarn, rundt kanten har jeg heklet med blå tråd(restegarn) deretter har jeg heklet en runde rundt hvær lapp med dobble staver for så å hekle teppet sammen. Etter dette har jeg heklet en runde rundt med dobble staver, og til slutt en luftmaske-blonde-kant aktig sak :)




Som du kanskje ser er ingen lapper like og mønsteret har blitt til underveis. Dette lager en morsom effekt i teppet siden det ikke er et farget mønster av noe slag på selve lappene.

Grunnen til at teppet ikke ble større var rett og slett fordi det er lenge siden noe er blitt ferdig og jeg trengte å få et eller annet ferdig. MEN en ting skal være sikkert, jeg er ikke glad i å strikke lappeteppe...

Nå veksler det mellom snyelinger og regn ute, og jeg skal koke meg en kopp varm jordbær og villapelsin te <3 og nyte tilværelsen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar