søndag 1. april 2012

Finnmarksløpet, siste runde for i år.

No har eg lovt bilda om ka vi gjorde i finnmark, og det kommer her:
Her har vi mine kjære i hytta i Alta, før vi starta ut på 50 mila, smakte det med en god frokost :)
Så va vi og avleverte depotsekkan, her ligg hundematen og snacken i fra Vom og Hundemat som kjøres ut og vente på hundekjøreran ut til sjekkpunkt. Denne sekken e fint på tur til Karasjok med lastebil.

 Her ser vi de to tøffe ungan mine som e utrolig tolmodig. Bildet e tatt i Karasjok når Tomas e på tur ut i fra sjekkpunktet. Det va nydelig vær og vi storkosa oss. Dem va med både dag....








  ....og natt. Mine kjære vidunderbarn sover på saueskinn i pulken. Bilde e tatt mens vi vente på han far i Skoganvarre. Frisk luft i lungene er definitivt bra for meg og ungene. Ingen sure mina, sjøl om det va litt oppstøkka søvn.
  Åsså her har vi jo grunnen til det heile. Her har vi han Tomas som ligg fremst og ho Yvonne Rinne som låg hakk i hæl. Nydelige spor og nydelig vær! Må jo si at eg ikke va bare litt missunnelig. Her e bilde tadd en plass kor finnmarksløpsruta krysse veien, og grunnen til at eg va der va jo selvfølgelig, svimmel som vi va, at Tomas hadde bilnøkkelen i bukselomma, så eg måtte haike ut dit for å få bilnøkkeln. Men men, det gikk jo fint til slutt. :)
Her har vi vårres fantastiske sjåfør, som gidda å holde ut med meg og ungan i mange døgn. Bilde e tadd når vi vente inn Tomas til Karasjok. Må bare si at eg e utrulig takknemlig for alt han har stillt opp med, blant anna kjøring og barnevakt og kokkelering!! Helten heter Peder og Sara Othelie overtok han fort til Onkel Peder :)

  Og sist men ikke minst grunnen til at de siste 12 milan blei gjennomført! Gubben e bra stolt over den fine steinplata som han har vokta som hauken sia vi kom heim. "IKKE MED FINGRAN PÅ DEN SÅ DEN BLIR SKITTEN" :)

Kan ikke få gjentadd nok ganga for en flott tur det har vært, og kor bra i allefall eg har hadd det. (Nokka sir meg at de fleste andre åsså hadde det ganske så fantastisk!!) Og en ting e sikkert: VINTERENS VAKRESTE EVENTYR, og om 2 år e det min tur ;)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar