fredag 13. april 2012

Fredags formiddag.

Burde egentlig ha sett litt på norsken som skal leveres snart, men bestemte meg heller for å kose meg med en pakke meller og blogge mitt reservegubarns nye skjerf. Vi hadde nemlig påskebesøk av min manns gudatter Victoria Sofie, en glad og sprudlende jente som skal konfirmeres til våren. Saken er at hun kom til oss fredagen før påske, og vi fartet en del rundt, men siden hun hadde vært til god hjelp som barnepasser og hundekjører, ville jeg gi henne en hjemmestrikket gave. Vi kjøpte garn på Kilpis, en type effektgarn, hvor alle detaljer sto på finsk, Victoria fikk velge farge uten riktig å vite at det var til henne garnet skulle brukes.
Jeg brukte pinne nr 8 og 7 masker når jeg begynte strikkingen, det er jo ganske lett for en trenger ikke engang legge opp, men bare henter de maskene som allerede finnes i garnet. Bare synd at garnet vridde seg hele tiden så en måtte lete etter hvor man skulle strikke neste maske. Kanskje er det bedre om man begynner inne i nøstet? I tillegg ville det kanskje holdt med 5 masker, slik at skjerfet ble litt lengre, men dette kan man tenke på til neste gang. Men det er jo et pynte-vår-skjerf og ikke et til 20 minusgrader.
  Det virket i allefall som om eieren av det nye skjerfet var fornøyd, noe som selvfølgelig gledet et strikkehjerte. HÃ¥per at hun fÃ¥r bruk for det i disse vÃ¥rtider :)

Egentlig så skulle jeg ikke starte på flere strikkeprosjekter før jeg hadde ferdigstillt noen av mine skoleprosjekter, men gnisten ble slukket for skolearbeid i går kveld når jeg ikke fikk til å blande den rette akvarellfargen. Å male et bilde er ganske greit, men å male et nytt som er likt, er ikke så lett...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar