mandag 12. november 2012

Julestrikk

Å strikke når det nærmer seg jul er ekstra spennende.

Kommer det til å passe?

Kommer det til å klø?

Er fargene rette?

Vil de utvalgte være fornøyde med mønsteret?


I det siste har det vært mye blått og sort på pinnene, og det er ofte utrolig hvor mye en kan få av to nøster garn. Gleder meg til å bytte ut fargene til noe nytt, men det er litt morsomt å se at jeg faktisk får til å skape noe selv. Har ikke strikket så mye før, å synes det er veldig gøy å endelig være i stand til å strikke noe som faktisk kan gies bort i julegave. Bilder av de endelige produktene kommer kanskje etter jul....
 
På lørdag var det den 10 november, og jeg kan være stolt av å si at min fantastiske farmor har blitt 92 år gammel. Jeg er så uendelig glad i denne fantastiske dama, som alltid "reddet" meg når mine storebrødre skulle passe meg. Hun var værdens beste kokk, med retter som fisk, brun lapskaus, rognbollesuppe og sildgrynssuppe på menyen, men per i dag er det min onkel som lager maten i huset. 
 
Vi bestemte oss for å bake bløtkake og ta med hele familien på bursdagsbesøk, så det gjorde vi. Lykken ble stor da kaka kom, og før dagen var over hadde hun hele 6 forskjellige kaker på bordet.
Det er alltid mye liv rundt min farmor, hun er familiens samlingspunkt, og det er hun som vet alt først. 
På bildet under ser du jubilanten sammen med min svigersøster og min datter.


I bursdagsgave fikk hun et par fargerike ullsokker og en veggpynt formet som et hjerte. På veggpynten sto teksten: Oldemor er ei dame med sølv i sitt hår og gull i sitt hjerte!
Teksten stemmer på en prikk og vi er så heldige som har en farmor og oldemor som er så snill og god som henne!
Oldebarna er ofte sammen med oldemor, og per dags dato venter hun sitt 17 oldebarn. 

<3 <3 <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar