søndag 4. november 2012

Høstkos

Høsten er en fantastisk flott årstid.

Hundetreningen kommer i gang på tidlig høst og om man er heldig får man sin første sledetur på denne tiden av året. Vi har vært så heldige i år at til og med jeg har fått kjørt slede to ganger allerede. En gang med bare meg selv og handleren Kelly (altså en som jobber med hundene, for oss) også en gang med oss alle: min mann, våre to barn og Kelly :)
Vi har en fantastisk natur rundt oss og jeg gledet meg til å ta mange fine bilder på turene, men min iPHONE var ikkje enig og taklet ikke 2- slik at det ble desverre bare et stakkarslig bilde :)
På bildet har vi Sala og Ida i led, Vinter og Sebastian i midten og Happy og Cola bak. Det var ikke det sterkeste spennet jeg har kjørt, men valpene jobbet bra, og det ble en fin tur!

Men...

Det er ikke bare hundetrening som er fint med høsten. Skolen er også kommet i gang, og for min del er det siste høst jeg sitter å nijobber med skolearbeid, i allefall på en stund. Jeg skal etter boka være færdig til våren noe jeg gjeder meg stort til. Bare i dag har jeg ferdigstillt to innleveringer og er veldig fornøyd med dagens innsats mens mann og barn er på Kilpis for å sjekke snøforholdene. 

Har også strikkepinnene begynt å friste og jeg har fått ferdig min datters kjole. Jeg har slitt lenge med den, slik at når armene var montert og jeg innså at halsen var litt feil, mistet jeg litt motivasjonene, slik at halsen må rekkes opp igjen(tror jeg) og trådene må festes. Jeg må nok dampe kjolen først før jeg bestemmer meg om jeg skal rekke opp halsen eller ikke. Den er strikket i perlestrikk, og jeg sier bare en ting om pærlestrikk: ÆSJ!! Selv om jeg har strikket etter oppskrifen så vil kantene rulle seg opp, noe som er litt frustrerende når man har lagt så mye jobb i noe...
men men. Her er en tyvtitt før armene ble sydd på:
Hvis du ser på kantene nederst så ruller de seg, og halsen oppe ble litt slapp... ergelig... 

Jaja, den er nå engang litt for stor til prinsessa, slik at jeg har litt tid å fikse på dette.

Nå er det begynt å bli mørkt, så jeg skal tenne t-lys, pleie forkjølelsen og strikke litt før resten av familien kommer hjem!

2 kommentarer:

  1. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Søt kjole du har strikket :) Tips for å "redde" kjolen uten opprett er å hekle en omgang fastmasker rundt de kantene som krøller seg - det kan ofte være nok til at de vil ligge pent :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh takk, det skal jeg prøve! Fikk også et tips om at felling i perlestrikken også fungerer, men jeg skal prøve å hekle først!! :)

      Slett