torsdag 1. august 2013

I dag skriver jeg med rødt fordi jeg føler for det når jeg skal skrive om gårsdagen.
31.07.2010
giftet jeg meg nemlig med min kjære mann, slik at gårsdagen var dagen for å feire tre års ekteskap! Noen sier kanskje at det ikke er noe  feire, men etter min mening skal enhvær mulighet til å feire selve kjærligheten benyttes til det fulle. 

For at dagen skulle bli spesiell hyret jeg svigermor og svigerfar som barnevakt, så pakket jeg sekkene i smug inne i sjåen, for deretter å overraske min mann med fjelltur - bare oss to. Turen gikk til naturskjønne Steindalen, min hjemplass, for så å gå beinveien opp fjellsiden for å ligge i telt. Det er nemlig ikke så ofte at vi drar på tur bare oss to!
Etter 1,5 time vandring og ca 550 høydemeter slo vi leir. Vi hadde bål og koset oss med biff, fløtepoteter, bernaise og rødvin. Og på kvelden sprettet vi en Martini Asti på fjellkanten. 
De tunge sekkene vi bar opp, var definitivt verd strevet!

Dag to spiste vi biffrester til sein frokost før vi pakket leiren for en tur videre i fjellet. Først til Rastebyvarden, et fantastisk utkikkspunkt over vår hjemplass i Skibotn, deretter til rullebu, ei lita fjellbu i flott turterreng. Vi fulgte stien ned til Steindalshytta og deretter ned til Akselstua, der turen endte. 
Turen opp :)
Kamuflasje
Storfjord


På kanten - med utsikt mot Skibotn og Storfjord
Noen har sølt melk i elva ;)

Smålomen koser seg i Lomvannet
Alt i alt - EN FANTASTSK TUR <3

Barna har storkost seg i sommer, vi har hatt 8... ja 8 uker sommerferie, hvor de voksne har padlet kajakk for første gang...
Prøving av tørrdrakt
 ....Mens eldste prinsessa lærte seg å sykle før hun fyllte 5 år.
Gjett om et mammahjerte er stolt <3
Sykling i vinterkjeldress

Lillebror prater også som en foss, han har skjarmert både store og små rundt om hvor våre veier har ført oss. 

2 kommentarer:

  1. Sent ute men gratulerer så masse med bryllupsdagen som var :) Håper dere fikk en flott tur :)

    SvarSlett
  2. Hadde en nyydelig tur :) Takk for det!

    SvarSlett