mandag 2. desember 2013

Genser til kjæresten!

Endelig e det lengste prosjektet ever i boks. Passer selvfølgelig bra fordi det ennå er tid til litt småstrikk før jul.
Genseren er strikket i Karisma og er koksgrå, naturhvit og lys brun. Strikket faktisk armene først, slik at jeg skulle slippe å styre med dem etterpå. Var veldig fornøyd underveis fordi jeg fikk til å ikke stramme i mønsterstrikken, noe jeg har plagdes med før. Bildet over er tatt 7 november, og skulle være -se hvor langt jeg er kommet- bilde. Jeg var storfornøyd, noe jeg bittert skull e få angre på....


Selvfølgelig var det uungåelige nødt til å skje, når jeg alt var så fornøyd. Joda, jeg hadde glemt å felle 20 masker når jeg skulle strikke armhull i framstykke. Dette oppdaget jeg ikke før jeg var nødt til å rekke opp.
Ja rekke opp, og rekke opp og rekke opp masse mønsterstrikk. Helt fra ene skulderen og ned for å felle til armhull. Irriterende - mildt sagt. Men gode råd var dyre, mamma kunne ikke hjelpe og jeg måtte starte mønsterrapporten nesten på nytt.

Jeg angret bittert på at jeg ikke kontrolltalte maskene, men det hjalp lite å angre i etterkant. Så da var det bare å hive seg rundt igjen da.
Når jeg endelig strikket halsen valgte jeg i stedet for å strikke 7 cm med 1r og 1v å strikke en kant av vrangmasker og strikke innerkanten av genserhalsen i rettstrikk, noe som jeg ble veldig fornøyd med.
Når den siste maska skulle felles, var det nesten så at en liten gledeståre trillet. I tillegg gikk monteringen stortsett smertefritt, så da var det bare å bekle min kjære.

Og helt til slutt kan jeg skyte inn at det å feste tråder er en tolmodighetsprosess! Så når mamma endelig ble ferdig var det bare for den lille familien å stille opp for fotografering - alle som en!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar